Palvelemme

Aikataulut, reitit ja hinnat
0100 5005 (0,66 e/min+pvm)
Palvelemme arkisin klo 8.30-16.

Matkahuollon valtakunnallinen
Aikataulut ja hinnat - palvelunumero
0200 4000 (24/7, puhelun hinta 1,99 e/min+pvm)

Matkahuollon asiakaspalautenumero
020 331 222 (puhelun hinta 8,8 snt/min, ei koske NYSSE-liikennettä).

NYSSE Asiakaspalvelu
03 5656 4700

Pirkanmaan Löytötavaratoimisto

Puh. 0600 300 758 (1,94 e/min + pvm)

Asiantuntijan matkassa

Laatulupaus

Länsilinjat Oy, laatulupaus (JLL §48)

Länsilinjat Oy tarjoaa linja-autoliikenteen aikataulunmukaisia reitti- ja tilausliikennepalveluja Pirkanmaalta käsin, mutta toiminta-alueena on tarvittaessa koko Suomi. Pikavuoromme ovat mukana ExpressBus-järjestelmässä. Tarjoamme myös tilausliikennepalveluita asiakkaiden tarpeiden mukaan. Lisäksi tuotamme sopimusliikenne- ja palveluliikennepalveluita tilaajaorganisaatioiden määrittelyiden mukaisesti. Sopimusliikenteen osalta laatulupaus löytyy tilaajaorganisaatioiden sivuilta. Rahdinkuljetuspalveluita tuotamme Oy Matkahuolto Ab:lle. Toimintamme tärkein arvo on turvallisuus.

Palveluidemme muuttaminen tapahtuu pääosin aikataulukausien vaihtuessa; tyypillisimmin vuoden vaihteessa sekä koulujen kesälomien alkaessa ja päättyessä. Tiedotamme palveluistamme ja niiden muutoksista aikataulujulkaisuissamme ja internetsivuillamme 1 sekä tiedotteilla ja ilmoituksilla linja-autoissamme ja eri mediavälineissä. Tampereen seudun joukkoliikenteen osalta tiedotuksesta ja aikatauluista vastaa tilaaja 2. Lisäksi tieto palveluistamme löytyy Matkahuollon internetsivuilta 3. Pikavuorojen tiedot ovat löydettävissä myös ExpressBussin internetsivuilta 4. Asiakkaidemme käytettävissä on myös sekä yrityksen oma että Matkahuollon valtakunnallinen aikatauluneuvonta 5.

Pitkäkestoisista poikkeustilanteista tiedotamme kuljettajiemme, ajojärjestelymme sekä Matkahuollon henkilökunnan toimesta sekä internetsivuillamme. Lisäksi lyhytkestoisista häiriöistä tiedotamme mahdollisuuksien mukaan internetsivuillamme. Sopimusliikenteessä tilaajaorganisaatio hoitaa tiedottamisen omalla, itse määrittämällään tavalla.

Hyväksymme Matkahuollon taksat, liput ja matkakortit. Myymme Matkahuollon ja viranomaisten kanssa sovitusti lisälatauksia älykorttituotteisiin. Voimassaolevat lipputuotteet ja hinnat löytyvät Matkahuollon internetsivuilta. Sopimusliikenteen tilaajaorganisaation määrittelemät hinnat, maksukortit ja maksutavat löytyvät heidän internetsivuiltaan. Muut, edellä mainituista lähteistä poikkeavat hinnoittelut löydätte meidän internetsivuiltamme 6.

Länsilinjat Oy liikennöi eri liikennetyyppejä yhteensä 115 linja-autolla (tilanne 1.1.2017). Näistä sopimusliikenteessä käytettävien matalalattia-autojen osuus on noin 75 prosenttia. Pikavuoro- ja tilausliikenteessä käytettäviä autoja on yhteensä noin 20 ja loput autoista palvelevat vakiovuoro-, palvelu- ja koululaisliikennetehtävissä.

Asiakaspalaute on tärkeä toiminnan kehittämisen tietolähde ja se auttaa meitä asiakastyytyväisyyden arvioimisessa. Kaikki asiakaspalautteet tilastoidaan ja ne huomioidaan palveluiden suunnittelussa ja kehittämisessä. Toimintaamme kohdistuvat valitukset käsitellään esimiesten toimesta ja ne käydään tarvittavilta osin läpi asiaan liittyvien työntekijöidemme kanssa. Tämä huomioiden vastaamme asiakaspalautteisiin mahdollisimman nopeasti. Palveluiden peruuntumisen johtuessa virheellisestä tai puutteellisesta toiminnastamme palautamme asiakkaiden meille suorittamat maksut. Muilta osin käsittelemme tapauskohtaisesti vaatimukset välittömistä haitoista, jotka ovat johtuneet puutteellisista palveluistamme. Sopimusliikenteen osalta palautteet tulee osoittaa tilaajaorganisaatiolle, joka käsittelee palautteet. Sopimusliikenteen osalta korvausvelvollisuus on myös tilaajaorganisaatiolla.

Palveluliikenne on yleensä tarkoitettu mm. liikuntarajoitteisten henkilöiden käytettäväksi, tilaajan määrittelemissä rajoissa. Muiden palveluiden suunnittelussa pyrimme huomioimaan kaikkien väestöryhmien tarpeet. Kuljettajamme auttavat mahdollisuuksien mukaan apua tarvitsevia matkustajia. Yksityiskohtaisempaa lisätietoa mm. vammaisten ja liikuntarajoitteisten mahdollisuudesta palveluidemme käyttämiseksi on saatavissa puhelinneuvonnastamme. Sopimusliikenteen osalta tietoja näistä asioista antaa tilaajaorganisaatio.

  1. www.lansilinjat.fi
  2. joukkoliikenne.tampere.fi
  3. www.matkahuolto.fi
  4. www.expressbus.fi
  5. Länsilinjat Oy: 0100 5005 (0,66 €/min + pvm, ma-pe 8.30-16) ja Matkahuolto: 0200 4000 (1,99 €/min + pvm 24/7)
  6. www.lansilinjat.fi/aikataulut_ja_hinnat/7